(An Analysis of Teacher Strategies In Teaching Reading Comprehension)

Authors

  • Hanifah Mardhatillah Universitas Bina Bangsa Getsempena
  • Rosdiana Rosdiana Universitas Bina Bangsa Getsempena
  • Sri Wahyuni Universitas Bina Bangsa Getsempena

Keywords:

Teacher Strategies, Reading Comprehension.

Abstract

This study aimed to analyze the teacher strategies in teaching reading comprehension at the first
grade students at SMA Inshafuddin Banda Aceh. This research employed a descriptive qualitative
method. The participants of this research were the English teacher and the first grade students of
SMA Inshafuddin Banda Aceh that consist of 30 students. The instruments of collecting the data
used in this study were the observation, and interview. The objectives of this research were to know
the teacher strategies in teaching reading comprehension. The result revealed that the teacher used
five strategies in teaching reading comprehension at the first grade students of SMA Inshafuddin
Banda Aceh. They were Recognizing Story Structure, Question and Answer Relationship
(QARS), Monitoring Comprehension, Skimming, and Scanning.

Abstrak

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis strategi guru dalam mengajarkan
pembelajaran reading comprehension pada siswa kelas satu di SMA Inshafuddin Banda
Aceh. Peneltian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif. Partisipan dalam
penelitian ini adalah seorang guru bahasa inggris dan siswa kelas satu SMA Inshafuddin
Banda Aceh yang terdiri dari 30 siswa. Instrumen pengumpulan data yang digunakan
dalam penelitian ini adalah observasi, dan wawancara. Tujuan dari penelitian ini adalah
untuk mengetahui strategi yang digunakan oleh guru dalam mengajarkan pembelajaran
reading comprehension. Hasil penelitian menunjukkan bahwa guru menggunakan lima
strategi dalam mengajarkan pembelajaran reading comprehension pada siswa kelas satu
SMA Inshafuddin Banda Aceh. Adapun strategi tersebut yaitu Recognizing Story
Structure, Question and Answer Relationship (QARS), Monitoring Comprehension,
Skimming, and Scanning.

 

Downloads

Published

2021-08-12

Issue

Section

Pendidikan Bahasa Inggris